V rámci diplomantského semináře ve Všeradicích proběhl již třetí ročník soutěže studentů v prototypování aplikací na zadané téma – Hackathon Všeradice 2018.
Celá akce (Diplomantský seminář a Hackathon) se konala za podpory společnosti Concur, která věnovala hodnotné ceny. Další ceny poskytli Provozně ekonomická fakulta ČZU v Praze, Katedra informačních technologií i další partneři akce. PEF ČZU v Praze také odměnila vítězné týmy mimořádným stipendiem.
Soutěže se účastnilo celkem 5 týmů, které vytvářely prototypy mobilních aplikací na téma Využití ICT pro podporu vzdělávání.
Více informací o prototypování a podstatě soutěže je možné se dočíst v samostatném článku.
Téma bylo vyhlášeno při zahájení. Všechny týmy se ihned pustily do analýzy a návrhu svých aplikací. Rozmyslely si téma, rozdělily práci a začaly vyvíjet své prototypy. Úkolem bylo vytvořit nejen samotný návrh aplikace, ale také scénáře využití a na závěr akce vše prezentovat.
Závěrečná prezentace byla hodnocena odbornou komisí složenou ze zástupců společnosti Concur, pořadatelů, vedoucího Katedry informačních technologií a děkana Provozně ekonomické fakulty. Hodnocení se účastnili i samotní studenti – členové jednotlivých týmů, kteří mohli ohodnotit práce svých kolegů.
Zúčastnili se i studenti ze zahraničí, kteří navštěvují anglický obor Informatics. Jejich prezentace tak probíhala v anglickém jazyce. I přes určitou jazykovou bariéru nakonec proměnili svoji účast ve velký úspěch a jejich prototyp byl hodnocen jako druhý.
Na prvním místě se nakonec umístil tým s názvem AppVenture.
A jaké nápady v rámci Hackathonu vznikly?
Někteří studenti měli zajímavé nápady a řešení, jiní měli naopak propracovanější prototypy. Hodnotilo se v několika kategoriích, které zahrnovaly samotnou prezentaci, prototyp i celkový nápad a scénář použití. Vítězný tým dokázal skloubit jak propracovaný prototyp, tak dobrý nápad a popis řešení.
5. – 4. místo: DreamTeam
Složení: Lukáš Veteška, Martin Hruška
Aplikace iČZU
Intuitivní iOS aplikace, která slouží pro studenty, aby získali nejaktuálnější informace z Univerzity. Aplikace nabízí rozvrh s navigací až k učebně, E-learningové videa, aktuality z organizačních zemědělských novin iZUN. Dále přehled akcí na ČZU, jídelníček, stav ISICu či MHD spojů.
5. – 4. místo: Študáci
Složení: Lukáš Oplt, Vladimír Laibl
Aplikace Docházka ČZU
Hlavní funkcí navržené aplikace je zaznamenávání docházky na přednášky a cvičení. Na základě statistik pak získávají studenti body, které mohou uplatnit v oficiálním eshopu ČZU např. za skripta a jiné učební pomůcky.
3. místo: DOP TABLE
Složení: Jiří Čtrnáctý, Adam Rojdl
Aplikace HACK IT
Navržená aplikace slouží ke vzdělávání v oblasti IT bezpečnosti. Aplikace funguje jako hra, ve které se sbírají body za provedené hackerské útoky a podobné činnosti.
2. místo: Skepsi
Složení: Tomiris Kassimova, Dharamang Choski
Aplikace XXX
…..
1. místo: AppVenture
Složení: Vojtěch Dušek, Petr Kejda
Aplikace XXX
….
Všem účastníkům akce děkujeme a těšíme se na příští ročník!